🚚📩 Lynhurtig levering: Fysiske materialer 1-2 hverdage - printbare leveres lige med det vuns | 📦 Fri fragt ved køb over 399,- | ⭐ Kundetilfredshed i top – 4,8 stjerner på Trustpilot
Returnering og reklamation
Bemærk: Hvis du modtager en beskadiget vare eller en vare med fejl, bedes du kontakte kundeservice på kontakt@finurligefif.dk.
Fortrydelse af køb
Bemærk: Det er kun forbrugere, der har fortrydelsesret. Når køberen er erhvervsdrivende, er der ikke tale om forbrugerkøb, og der er derfor ikke fortrydelsesret efter loven.
Fortrydelsesret og returnering specielt vedr. abonnementer og digitale varer
Du har 30 dages fortrydelsesret på vores abonnementer (månedlig eller årlig) som privat medlem. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag vi har lavet aftalen.
De månedlige eller årlige betalinger på vores abonnementer er ikke nye aftaler, men betragtes som en del af den oprindelige abonnementsaftale. Derfor får du som privat medlem ikke en ny fortrydelsesfrist, hver gang der trækkes penge. Når fortrydelsesfristen på 30 dage er udløbet, kan abonnementet ikke fortrydes, men det kan opsiges i overensstemmelse med vores opsigelsesvilkår.
Afprøvning af varen eller igangsættelse af abonnement
Der er ingen fortrydelsesret på digitale varer og/eller abonnement, hvis udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.
Der gives ikke fortrydelsesret på følgende digitale varer:
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
- leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
- udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.
Dvs. ved køb af digitale produkter (PDF’er), billetter til workshops, webinarer, events og lignende digitale produkter gælder fortrydelsesretten kun, så længe produktet ikke er downloadet. Fortrydelsesretten bortfalder, når du klikker på download-linket og påbegynder download fordi der ved download af produktet menes at udførelsen er påbegyndt straks, og at du dermed mister din fortrydelsesret, når betingelserne herfor er opfyldt.
For abonnementer (månedligt eller årligt) som privat medlem gælder fortrydelsesretten, indtil du har taget din finurlige købesaldo i brug. Fortrydelsesretten bortfalder ved første brug af din købesaldo fordi det der ved brug af købesaldo menes at udførelsen er påbegyndt straks, og at du dermed mister din fortrydelsesret, når betingelserne herfor er opfyldt.
Håndtering af returnering og omkostninger ifm. med digitale varer og/eller abonnementer
Digitale varer og/eller abonnementer bliver deaktiveret for alle parter når du gør brug af fortrydelsesretten.
Sådan bruger du fortrydelsesretten
For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette kan gøres ved at sende en e-mail til kontakt@finurligefif.dk.
Fortrydelsesretten er overholdt, hvis vi modtager din meddelelse inden udløbet af de 30 dage.
Sådan får du dine penge retur – tilbagebetaling af købsbeløbet
Tilbagebetalingen sker via samme betalingsmetode, som du brugte ved købet, medmindre andet er aftalt. Refunderingen sker senest 14 dage efter, vi har modtaget din besked om fortrydelse.
Fysiske vare
Du har 30 dages retur- og fortrydelsesret, når du køber fysiske varer hos finurlige fif. Det betyder, at både du eller modtageren af en gave kan fortryde købet inden for 30 dage fra modtagelse. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@finurligefif.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne (den er også vedhæftet i din ordrebekræftelse).
Fra den dato, hvor du har givet besked om din fortrydelse, har du yderligere 14 dage til at få pakken afsendt til finurlige fif.
Når du sender varen, skal du altid sørge for at få dokumentation for, at varen er afsendt – for eksempel en kvittering fra posthuset eller fragtmanden. Du bærer ansvaret for varen, indtil den er modtaget hos finurlige fif.
Bemærk: Du skal selv dække fragtomkostningerne ifm. en retursag, hvilket betyder, at vi fratrækker fragtomkostninger (39 kr.) fra det beløb, du får refunderet.
Reklamation eller fejlleverance
Hvis der er noget galt med din fysiske vare, eller hvis du har modtaget en forkert vare, så kontakt os først – det er ikke altid nødvendigt at sende varen retur. Send en mail til kontakt@finurligefif.dk med en beskrivelse af problemet og gerne billeder eller video. Vi vurderer derefter, om varen skal sendes retur, eller om vi kan finde en anden løsning.
Behandling af returvarer
Hvis de returnerede varer opfylder betingelserne, vil du inden for 14 dage fra vi har modtaget din besked om fortrydelsen, få refunderet beløbet via samme betalingsmiddel, som du brugte ved købet, medmindre vi aftaler andet. Der pålægges ingen gebyrer for tilbagebetalingen.
Returnering af din fysiske vare
Hvis du ønsker at returnere dine varer, skal du sende dem til:
finurlige fif ApS
c/o SM Logistik
Industrivej 20-22
9310 Vodskov
Bemærk: Det er ikke muligt at aflevere varerne personligt på adressen.
Hvis du samtidig bestiller en ny vare i vores webshop, får du gratis fragt på denne ordre. Når du går til betaling på den nye ordre, skal du blot skrive dit gamle ordrenummer i kommentarfeltet – så sørger vi for, at portoen fratrækkes (sker manuelt bagefter ordren er afgivet).
Vi gør opmærksom på, at lageret ikke tager imod personlige henvendelser. Returpakker kan IKKE returneres på lageret ved personligt fremmøde, men skal sendes med posten direkte til ovenstående adresse.
Vi anbefaler, at returvarer returneres til os som pakke med omdeling. finurlige fif kan ikke gøres ansvarlig for varer sendt retur som brev eller uden omdeling.
Det skal du gøre for at oprette en retursag
- Giv os besked pr. mail på kontakt@finurligefif.dk, hvis du ønsker at fortryde dit køb.
- Vedhæft i e-mailen en udfyldt fortrydelsesformular – fx e-mærkets version af standardfortrydelsesformularen (du har modtaget fortrydelsesformularen som pdf til download i din ordrebekræftelse efter gennemført ordre). Du kan også finde e-mærkets version af standardfortrydelsesformularen her.
- Opret retursag via vores returportal her.
- Ifm. oprettelse af retursag via vores returportal kan du vælge én af følgende returårsager: 1. fortrudt køb, 2. defekt/ødelagt vare, 3. forkert vare modtaget eller 4. del mangler i pakken. Alt efter hvilken returårsag du vælger kan du igen vælge en af følgende ønskede handlinger: 1. penge retur, 2. ombyt til nyt eller 3. tilgodebevis.
- Når du har oprettet en retursag via vores returportal, vil du modtage en returlabel på mail fra afsenderen noreply@mg.peakwms.com (den vises som aliaset Finurligefif.dk). Du skal udskrive returlabelen og sætte den på den pakke, du sender retur.
Sådan returnerer du din vare, efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, og efter du har oprettet en retursag via vores returportal
- Sørg for, at varen er forsvarligt pakket ind, gerne i pap, så den ikke beskadiges under transporten. Du er ansvarlig for, at varen ikke tager skade under returneringen. finurlige fif forbeholder sig retten til at tilbagebetale beløbet delvist, hvis varen er beskadiget eller brugt. Er varen værdiløs efter brug, kan du ikke få dine penge retur.
Bemærk: Du skal selv dække fragtomkostningerne ifm. en retursag, hvilket betyder, at vi fratrækker fragtomkostninger (39 kr.) fra det beløb, du får refunderet.
Varens stand, når du sender den retur
Du kan returnere en fysisk vare, og hvis den er ubrugt og i original emballage, kan du som udgangspunkt få alle pengene retur. Hvis varen er taget i brug eller ikke returneres i samme stand, som den blev modtaget, forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
finurlige fif vurderer, om varens værdi er forringet. Er du uenig i vores vurdering, kan du reklamere til os, og hvis vi ikke kan nå til enighed, kan du tage sagen videre til et dansk anke- eller klagenævn, afhængigt af varen.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden forudgående aftale med os.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af ikke-finansielle ydelser, der enten ikke sker mod betaling eller er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.
- Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.)
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
- leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
- udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke returfragt på 39 kr., som fratrækkes det beløb, du får refunderet), senest 14 dage efter den dag, vi har modtaget din besked om, at du ønsker at fortryde købet.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Levering og fragt af fysiske vare
Hos finurlige fif gør vi alt, hvad vi kan, for at sende din pakke afsted så hurtigt som muligt. Hvis du bestiller inden kl. 14.00, så sender vi din pakke samme dag og ellers allerede næste hverdag efter din bestilling.
I særligt travle perioder som jul eller Black Friday kan leveringstiden være lidt længere end normalt. Vi gør naturligvis vores bedste for, at du får dine finurlige pakker så hurtigt som muligt.
Vi tilbyder levering til følgende lande: Danmark, Tyskland, Grønland og Færøerne.
Fragpriser
Danmark
- DAO – daoSHOP – levering til pakkeshop: 29 kr.
- DAO – daoHOME – levering til privatadresse (hjem): 39 kr.
- GLS – Erhverv – levering til erhverv/institution: 59 kr.
Tyskland
- PostNord – Tracked – Pakke til privat: 85 kr.
Færøerne
- PostNord – Tracked – Pakke til privat: 190 kr.
Grønland
- PostNord – Tracked – Pakke til privat: 290 kr.
Læs mere om PostNord Tracked her.
Bemærk: Ved større forsendelser kan der pålægges ekstra fragtomkostninger. Dette vil fremgå i købsforløbet hvis tilfældet.
finurlige fif tilbyder gratis indenrigsforsendelse i Danmark ved køb over 399 kr.
Forsendelse og transport
finurlige fif bruger SM Logistik ApS som distributionspartner, hvilket betyder, at det er hos dem, vi har vores fysiske varer på lager, og det er samtidig dem, der står for at pakke og afsende ordrer.
Vi tilbyder hurtig dag-til-dag levering ved bestilling inden kl. 14.00 på alle hverdage.
Vi sender primært med DAO og GLS, men i særlige tilfælde kan andre transportører blive brugt uden forudgående varsel.
Til udenlandske forsendelser benytter vi primært PostNord.
Transportskader
Hvis din pakke bliver skadet under transporten, anbefaler vi, at du straks anmelder det til transportøren og gerne også til finurlige fif. Er pakken synligt beskadiget ved modtagelsen, kan det være en god idé at nægte modtagelse eller notere på følgebrevet, at du tager forbehold for eventuelle skader på varen. Hvis du opdager en skade efter levering, skal du inden for rimelig tid give os besked, hvis det har påvirket varens værdi.
Forsinkelse
Når pakken er sendt afsted, er det op til transportøren at overholde leveringstiden. I sidste ende, er det dog vores ansvar at leveringstiden overholdes. I perioder med travlhed kan der opstå forsinkelser, som vi desværre ikke kan påvirke. Hvis din valgte pakkeshop er fyldt op, kan pakken blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop. Vil du være sikker på levering tæt på dig i travle perioder? Så anbefaler vi levering direkte til din hjemmeadresse eller arbejdsplads.
Vi håber, din pakke når hurtigt og sikkert frem – og at den bringer masser af kreativ leg og læring med sig!
—–
Returnering og reklamationsafsnittet er senest opdateret d. 28.03.2025